- Els problemes cal que siguin vistos com a bones oportunitats d’aprenentatge.
- A l’hora d’iniciar un disseny cal que el problema sigui significatiu per al subjecte.
- Per tal que un problema sigui sol.lucionat cal que es produïsca un canvi conceptual en els subjectes.
- Quan pensem en el problema per primera vegada cal que fem una representació del problema i el seu espai. Així com pensar sobre com manipulem l’espai del problema de forma activa.
- Per a solucionar el problema cal analitzar el tipus de problema, l’estructura, l’especificitat de camp i la seua complexitat.
- El canvi conceptual dels aprenents passa per processos d’ensenyament-aprenentatge basats en el marc constructivista.
- Per tal d’aconseguir un canvi conceptual cal que el procés d’ensenyament aprenentatge permeta que els subjectes puguin: ser actius, col.laborar, procés intensional, conversacional, contextualitzat i reflexiu.
- Per tal d’aconseguir un canvi conceptual cal partir dels esquemes cognitius previs, així com dels coneixements previs.
- Totes les mesures adoptades cal que tinguin com a objectiu la construcció d’un nou model mental, amb una nova interrelació conceptual. Així tindrem una visió nova de la situació.
- Les TIC poden desenvolupar contextos d’aprenentatge en línia.
- Les TIC poden desenvolupar processos d’ensenyament-aprenentatge basats en el marc constructivista.
- Les TIC poden representar espais eficients per a solucionar problemes cognitius plantejats.
- Existeixen aplicacions senzilles en la web que permeten dissenyar experiències educatives amb les característiques de les conclusions anteriorment exposades.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario