miércoles, 12 de enero de 2011

CONCLUSIONS DEL MINIPROJECTE

- Els problemes cal que siguin vistos com a bones oportunitats d’aprenentatge.

- A l’hora d’iniciar un disseny cal que el problema sigui significatiu per al subjecte.

- Per tal que un problema sigui sol.lucionat cal que es produïsca un canvi conceptual en els subjectes.

- Quan pensem en el problema per primera vegada cal que fem una representació del problema i el seu espai. Així com pensar sobre com manipulem l’espai del problema de forma activa.

- Per a solucionar el problema cal analitzar el tipus de problema, l’estructura, l’especificitat de camp i la seua complexitat.

- El canvi conceptual dels aprenents passa per processos d’ensenyament-aprenentatge basats en el marc constructivista.

- Per tal d’aconseguir un canvi conceptual cal que el procés d’ensenyament aprenentatge permeta que els subjectes puguin: ser actius, col.laborar, procés intensional, conversacional, contextualitzat i reflexiu.

- Per tal d’aconseguir un canvi conceptual cal partir dels esquemes cognitius previs, així com dels coneixements previs.

- Totes les mesures adoptades cal que tinguin com a objectiu la construcció d’un nou model mental, amb una nova interrelació conceptual. Així tindrem una visió nova de la situació.

- Les TIC poden desenvolupar contextos d’aprenentatge en línia.

- Les TIC poden desenvolupar processos d’ensenyament-aprenentatge basats en el marc constructivista.

- Les TIC poden representar espais eficients per a solucionar problemes cognitius plantejats.

- Existeixen aplicacions senzilles en la web que permeten dissenyar experiències educatives amb les característiques de les conclusions anteriorment exposades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario